Príbeh Richmana

Tradícia Richman [:ričmen] začína na začiatku deväťdesiatych rokov v stánku s rýchlym občerstvením na Šafárikovom námestí v Bratislave.

Okrem hot dogov, amerických hot dogov a varenej kukurice sa v stánku predáva aj čerstvé ovocie a zelenina. Stánok cez deň navštevujú študenti a v noci ľudia, ktorí práve v tomto stánku nachádzajú poslednú možnosť najesť sa pred cestou domov.

Koncom deväťdesiatych rokov pán Pavel Gundel, majiteľ stánku, prišiel s myšlienkou ako do objemovo malého hot dogu vmestiť viac náplne – mäsa, syru, zeleniny a majonézy a objavuje nový druh a tvar bagety s vlastnou receptúrou a špeciálnymi
koreniami – richman. K názvu bohatého muža a dôvodom tohto pomenovania existujú rôzne urban stories, ale pravý význam žiaľ dnes už nikto nepozná.

Okolo roku 2000 sa richman, ktorý vtedy stojí 28 korún, stáva populárnym. Obsahuje náplne so syrom, šunkou a bavorským mäsom.

Richman je svojou chuťou v tej dobe absolútne jedinečným fast food produktom a v Bratislave sa stáva hitom. Je jedlom mladých, ale zároveň si ho obľúbili aj pracujúci, ktorí si ho nechávajú zabaliť na obed do práce.

Postupom času sa jeho predaj rozširuje aj do fast food predajní na Kamennom námestí, Mariánsku ulicu a Ventúrsku ulicu v pešej zóne Bratislavy. Ventúrsku ulicu neskôr vystriedala predajňa v Liga pasáži na Dunajskej, ktorá tiež existuje dodnes.

Richman jeho fanúšikom aj náhodným konzumentom predávalo od jeho vzniku až po súčasnosť cca 60 našich kolegov, niektorí z nich u nás ešte stále pracujú od začiatku.

Suroviny a náplne na výrobu richmanu dlhodobo odoberáme od výrobcov, ktorí si udržujú kvalitu a dobré meno na trhu (maďarská zelenina a kvalitné mäso). Časom sa richman a jeho chute prispôsobili trhu a sleduje trendy a názory zákazníkov. Všetky náplne si vyrábame sami manuálne z prvovýrobkov od našich dodávateľov.

Richman sa nesnaží byť príliš zdravý, ale neobsahuje ani žiadne škodlivé látky. Do bagiet, richmanov a aj hot dogov natierame tradične už roky majonézu, ktorá tvorí výbornú kombináciu s vami zvolenou plnkou . Od roku 2010 si dokonca pečieme vlastné pečivo. Neklameme zákazníkov, nechceme byť iní, ako sme. Hovoríme, čo naše výrobky obsahujú a nechávame zákazníka, aby si sám vybral.

Sme hrdí na tradíciu Richman a objav pána Gundela, ktorý zľudovel, a chceme v nej pokračovať naďalej a prekvapiť vás novinkami.